צפון איטליה: מסע בערים מרתקות וטבע עוצר נשימה – חלק שני.

צפון איטליה הוא יעד חם ואטרקטיבי כל השנה, אך בעיקר בחודשים מאי עד אמצע/סוף אוקטובר. בחלק הראשון של הכתבה, סיפרנו לכם על המסע שלנו בצפון איטליה דרך ורונה, ונציה, האגמים היפים, קפיצה לשוויץ, עד לבירת האופנה האיטלקית מילאנו. בחלקו השני של המסע נציג עוד כמה דברים מיוחדים שעשינו במילאנו, ונמשיך את המסע בצפון איטליה לכיוון טורינו, הריביירה האיטלקית וחבל טוסקנה.

אחרי ארוחת הבוקר במלון הנהדר שלנו (מלון NH Collection Milano President) נסענו מרחק של כשעתיים נסיעה, כשחולפים בדרך על פני העיירה נוברה Novara, עד לעיר פופולרית אחרת בצפון איטליה, שלא מקבלת את האהדה הכבוד הראוי, טורינו. העיר טורינו היא עיר שמהווה בסיס נהדר ליציאה לעיירות הסקי בחורף ולאתרי הסקי של צפון איטליה. עוד נספר שקבוצת הכדורגל של העיר מצליחה מאוד, והיא בין הקבוצות הטובות ביותר בעולם, הלא היא יובנטוס. אותנו עניין דבר אחד בביקרו שלנו בטורינו והוא מפעל המכוניות של פיאט Fiat Lingotto. המפעל בעבר ייצר מגוון סוגים של רכבי הפיאט, וכיום משמש מסלול מירוצים ונסיעות מבחן על גגו, מרכז קונגרסים, בתי קולנוע, מרכז קניות, גלריית אומנות וכן גם בית מלון.

לאחר ביקור במפעל וצפייה בגג המרשים ששם עורכים ניסויים, מרוצים ובדיקת מכוניות, ביקרנו בפיאצה ריאלה Piazza Reale (כיכר מרכזית בטורינו ובה ניצב גם ארמון Palazzo Reale היפהפה) ובמדרחוב Via Giuseppe Garibaldi. המדרחוב גדוש בחנויות מכל מיני תחומים החל מביגוד וקוסמטיקה ועד לבתי קפה, כשהמחירים בו מעט יותר זולים משאר המקומות בעיר. אחרי ארוחת צהרים בטורינו ולקראת שעת צהרים מאוחרת החלטנו לחזור למילאנו הפעם דרך תחנת הרכבת היפה מרחק נסיעה של כ-50 דקות, כשבלילה חיכה לנו משחק כדורגל בתוך אצטדיון סן סירו האדיר, שבמילאנו (למעוניינים באתר מרחצאות תרמיים ובספא מפנק ניתן ללכת ל- QC Thermilano, אנחנו לא הספקנו).

בוקר חדש הפציע, תם לו הביקור במילאנו ואנו בדרכנו לעיר נוספת בצפון איטליה המדהים, גנואה, בה נשהה בימים הקרובים ונהנה מהריביירה האיטלקית (ממילאנו לגנואה מרחק נסיעה של כשעתיים). בצפון איטליה ניתן ליהנות מקילומטרים של חופי ים שטופי שמש בקיץ ומערים גדולות ומרתקות. גנואה היא עיר נמל גדולה מאוד ממנה יצא מרקו רוסי לחפש את אימו בסידרה המצויירת הלב. עם הגעתנו לגנואה והתמקמות במלון יצאנו לראות מה יש לעיר להציע לנו. בראש ובראשונה ישבנו לשתות קפה ולאכול באחד מהמסעדות ובתי הקפה המקומיים, בכל זאת נסיעה ארוכה ואנחנו רעבים (נציין שבגנואה רוב האטרקציות נמצאות באזור הנמל ובמרכז העיר).

אחרי הצהרים ביקרנו באזור כיכר פרארי Piazza Del Ferrari, ראינו את המזרקה היפה וביקרנו בבית כריסטופר קולומבוס (כן זה שיצא לשוט, הגיע לאמריקה וחשב שהגיע להודו). בצמוד לבית כריסטופר נמצאת החומה Porta Soprana שנראת כמו טירה יפהפייה באמצע העיר. בשעות הערב המאוחרות והלילה המקום מואר בכל מיני אורות יפים ומקומיים יושבים באחד מבתי הקפה באזור. אנחנו החלטנו אחרי הסיור הרגלי לחזור למלון ולהתפנק מטיפול ספא שאותו תכננו לעשות במילאנו, אך פיספסנו מחוסר זמן.

את היום פתחנו כמובן בארוחת בוקר במלון שלנו והמשכנו לנמל איפה שרוב האטרקציות של העיר. ביקרנו תחילה באקווריום הימי המדהים, השווה ביקור גם עם ילדים (אתם זוכרים שאמרנו לכם שיש אקווריום גם במילאנו, אז בגנואה הוא מרשים בהרבה), צפינו גם על חממת הפרפרים והחרקים, שבנוייה על הים בצורת כיפה (לא ניתן לפספס את המבנה), והמשכנו לסירת הפיראטים ולמוזיאון הצוללת. לאחר הביקור באותם אתרים החלטנו שאנחנו רוצים לקחת שייט בסירת יאכטה מהנמל, ולראות את גנואה דרך הים. המראות של גנואה בשעת הדמדומים מדהימים. כל העיר מוכנה לשקיעה והאורות מבצבצים מהבתים והאתרים של העיר, חוויה מדהימה ורגועה. עם סיום השייט חזרנו למלון ויצאנו לפאב מקומי בסביבת הנמל (כמובן גם ראינו את המגדלור המרשים שהוא אחד מסמלי העיר ומואר באור בלילה).

היום החלטנו לקחת טיול מהמלון שלנו ויצאנו לטיול הנקרא צ'נקווה טרה Chinque Terre (חמש האדמות). הטיול הינו לחמישה כפרים ועיירות שהגישה אליהן היא באמצעות רכבת ושייט בסירות. הטיול הינו היכרות עם כמה מהחופים והעיירות של הריביירה האיטלקית בצפון איטליה, כשכל אחת יותר יפה מהשנייה. בכפרים רואים חופים נסתרים, תיירים וכפרים שיושבים על צוקים הנושקים לים ובתים צבעוניים (אחד המקומות שנהנינו בהם). לא פסחנו על שחייה במי הים התיכון באחד החופים של העיירות הקסומות, הרי באנו גם לנופש לא רק לטייל כל היום. בסיום הטיול חזרנו למלון, יש לציין כי הטיול הינו ליום שלם.

Shein WW

בוקר חדש הפציע ואנו אוכלים ארוחת בוקר, מבצעים צ'ק אאוט מוקדם ועושים את דרכינו בנסיעה לכיוון בירת טוסקנה, העיר פירנצה. הנסיעה מגנואה לפירנצה אורכת כשעתיים וארבעים דקות. לאחר נסיעה של כשעתיים הגענו לעיירה לוקה Lucca לסיור רגלי, שתיית קפה בבית קפה מקומי, עצירת התרעננות בדרך לתחנה הבאה שלנו במסע של צפון איטליה, פיזה. המרחק בין פיזה ללוקה לא רב וארך כחצי שעה נסיעה לכיוון דרום. אי אפשר להיות בצפון איטליה וחבל טוסקנה מבלי לבקר במגדל הפעמונים הנטוי, הלא הוא, מגדל פיזה המפורסם (אחד מסמליה של צפון איטליה והמדינה בכלל). ברחבת מגדל פיזה כל הזמן תמצאו תיירים, כשלפעמים נותנים לעלות למגדל רק בקומות הראשונות שלו, אולם אנו לא עשינו זאת.

ממשיכים אנו בנסיעה בחבל טוסקנה לכיוון העיר פירנצה, והנוף כבר מתחיל להשתנות. אם היינו עד עתה בטבע פראי, חופי ים והרים, הרי אנו נכנסים לחבל טוסקנה שרובו מישורי ומלא כרמים ירוקים וערים עתיקות, המשלבות ישן מול חדש. המשכנו בנסיעה של כשעה ממגדל פיזה עד לבירת חבל טוסקנה, פירצה. האזור הזה של צפון איטליה מלא בכרמים כמו שציינו ולכן רוב הפעילויות שם קשורות ליין, לתרבות ולהיסטוריה. עם הגעה למלון והתמקמות, אכלנו לנו ארוחת ערב באחת המסעדות המקומיות.

את פירנצה לא כל אחד אוהב והיא יותר מתרכזת במוזיאונים, גלריות, תרבות, היסטוריה ואומנות. המקום היפה בעיר לטעמינו הוא הגשר העתיק של העיר Ponte vecchio, ולצידו שוק התכשיטים והצורפים. פירנצה היא עיר צפופה, מלאה בסמטאות אך מתחדשת בקצב איטי ונבנים בה מבנים חדשים, כאת חלק מהישנים משפצים. פירנצה מהווה יעד נהדר לטיולי כוכב בחבל טוסקנה של צפון איטליה. מיקומה המרכזי בחבל ארץ זה נותן את האפשרות לצאת לטיולי יום ולחזור לישון בה.

הפעם לקחנו טיול מהמלון לכיוון העיר סיינה וסן ג'ימיאנו. התחלנו את הסיור בעיר סיינה, שהיא נמצאת במרכז חבל טוסקנה. העיר צפופה ומלאה בסמטאות, כנסיות, פסלים ובתים ישנים, שנראים כאילו הם עומדים להתפרק (בחלקם לפחות). יש מן תחושה בסיינה שהעיר נבנתה בצורה מעגלית, יכול להיות שזה רק התחושה שלנו (אנחנו פחות אהבנו את סיינה). משם המשכנו לסן ג'ימיאנו, ועלינו למגדל לתצפית מרהיבה על כל האזור ועל הכרמים של חבל טוסקנה. את הצהרים עשינו באחד מבתי הקפה בעיירה ולאחר מכן המשכנו את הטיול לביקור בכרם מקומי לייצור יין, כשקנינו גם יין לימוני מתקתק וטעים. לעת ערב עשינו את דרכינו חזרה למלון בפירנצה ולארוחת ערב.

בבוקר ביצענו צ'ק אין מוקדם ועשינו את דרכינו שוב לכיוון צפון איטליה המזרחי ולעיר בולוניה. בולוניה נמצאת בחלק הצפוני של טוסקנה וגם היא מלאה בתרבות, היסטוריה ועתיקות (אנחנו החלטנו שהספיק לנו ועשינו את הדרך מבולוניה חזרה לורונה לעוד לילה). עם הגעתינו לורונה החלטנו לצאת שוב לסיבוב שופינג בעיר ולבילוי בפאב מקומי. את היום למחרת החלטנו שצריך לנצל בבריכת המלון וטיפולי הספא, כדי להירגע אחרי המסע המפרך אך המצויין שעשינו ברחבי איטליה. עם עלות הבוקר, ישבנו לנו לאכול את ארוחת הבוקר, ביצענו צ'ק אאוט ועזבנו את המלון לכיוון שדה התעופה וחזרה ארצה (הטיסה שלנו הייתה בסביבות הצהרים). תם לו המסע המדהים בצפון איטליה וחבל טוסקנה.

נוסיף ונציין כי למעוניינים ניתן לטייל גם בבולוניה אך אנחנו לא מצאנו מה לעשות שם שמצדיק עיכוב או לינה (אם בכל זאת מחפשים מה לעשות עם ילדים בעיר אז יש במרחק נסיעה של שעה לכיוון מזרח את פארק השעשועים והמים Mirabilandia). עוד נציין כי למבקרים בעיירות החוף רימיני וריצ'יונה, שהזכרנו בחלקה הראשון של הכתבה ניתן ליהנות מפארק המים ששם ולעשות טיול יום לסן מרינו הקרובה (סן מרינו היא מדינה עצמאית קטנה מאוד בתוך איטליה). ללנים בעיר ונציה ניתן לבלות באחד משלושת פארקי המים שבאזור. הראשון פארק המים Aqualandia הקרוב ביותר לונציה ובו מתקנים לכל הגילאים. פארק המים השני הוא Aquafollie, והוא מתאים יותר למשפחות עם ילדים ופחות לבני נוער וצעירים. Aquasplash הוא פארק המים הכי מזרחי בצפון איטליה ובמדינה בכלל וקרוב מאוד לגבול עם סלובניה. פארק מים זה מתאים לכולם.

עוד אטרקציות שניתן לעשות בצפון איטליה, אך לא הספקנו לעשות מחוסר זמן. במילאנו כדאי לבקר בבית האופרה לה סקאלה. מבחוץ נראה כאילו המבנה לא מרשים, אך מבפנים זה הצגה אחרת לגמרי (אם לא תבקרו בערב אופנה או הצגה, תוכלו לבקר במוזיאון התיאטרון). ניתן לבקר גם במוזיאון סן סירו, שנמצא באיצטדיון הכדורגל של העיר מילאנו (במידה ואין משחק כדורגל של אחת מקבוצות העיר). בטורינו יש את אחד השווקים הגדולים באירופה שנקרא Prta Palazzo, שוק גדול מאוד בו ניתן למצוא אוכל, פירות, ירקות, בגדים, מתנות, מוצרים לבית, מוצרי אומנות, מוצרי קוסמטיקה ועוד מגוון גדול של קטגוריות (אנחנו פיספסנו, יש לנו מה להשלים).

בטורינו אפשר לבקר גם בפארק הציבורי, פארק ולנטינו, ואם יתמזל מזלכם אז גם לפגוש בסנאים מתרוצצים בחופשיות בשטח הפארק. בעיר טורינו יש מבנה מרשים שלא ניתן לפספס, הקומפלקס של האדריכל האיטלקי לוצ'יאנו פיה. הקומפלקס אדיר ובעל 5 קומות כשצורתו מיוחדת, ומשולבים בו כ-150 עצים, אשר בחורף נושרים, ובאבי מתמלאים בפריחה יפהפייה (הקומפלקס משמש גם למגורים). בעיר טורינו כמו הרבה מן הערים בצפון איטליה ניתן ליהנות גם מביקור במוזיאונים הרבים כמו: מוזיאון לתרבות מצרים או מוזיאון הקולנוע.

בריביירה האיטלקית ניתן ליהנות מחופי רחצה שטופי שמש, ביקור בכפרי דייגים, טיול תצפיות על המפרץ והאזור או ליהנות מספא וטיול רגלי בטיילות של העיר גנואה והכפרים מסביב. אחת העיירות היפות לביקור בריביירה האיטלקית ובצפון איטליה היא, Imperia. עיירת חוף קטנה כשעה ורבע נסיעה מגנואה לכיוון הגבול עם צרפת. בעיירה ניתן ליהנות מחופים נפלאים וממוזיאון/וילה מיוחד שנקרא Villa Grock. בדרך לעיירה ניתן לעצור במערת הנטיפים Grotte Di Borgio Verezzi לביקור (כדאי לתאם שעות כי לא תמיד מתאפשר ביקור) או בפארק המים Aquatic Park Caravelle.

בטוסקנה ניתן לטייל גם בעיר החוף המערבית, ליבורנו או לטייל בצפון טוסקנה בעיר פראמה Parma, שנמצא בין בולוניה לגנואה, שבצפון איטליה.